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Apple Presseaussendung: iPhone X: Was die Tester sagen


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Vergangenen Freitag startete der Verkauf des iPhone X. Während auch wir über die Impressionen aus Köln, Berlin und unser erstes Hands-on berichteten – und eine längere Sendung am Abend zu dem Thema hatten -, ging auch Apple mit einer Presseaussendung auf den Release ein. Dabei referenzierte der Hersteller auf die ersten Statements der Tester. 

Dass der Konzern sich am Tag der Veröffentlichung neuer Hardware noch einmal per Pressemeldung dazu äußerst, ist natürlich nicht ungewöhnlich. Überraschend ist vielmehr die Form, in der Apple das iPhone X bewirbt. Einerseits geht der Konzern selten auf Tests ein, andererseits wurde das Telefon diesmal im Vorfeld auch freiwillig an YouTuber zum Testen abgegeben. Etwas unfreiwillig war die Veröffentlichung eines Videos durch die Tochter eines Ingenieurs, Apple reagierte prompt mit einer Entlassung.

Das sagen die Tester

Folgende Statements gibt Apple in der Presseaussendung wieder:

Mashable
“Apple’s iPhone X is the beginning of something new. Everything the iPhone X is serves as a roadmap for future iPhones.”
BuzzFeed
“Face ID worked as promised: with sunglasses, without sunglasses, with my hair up, with it down, at night in the dark, or during the day.”
Creative Live Blog
“The OLED display is insanely good. The contrast is unlike anything I’ve ever seen. And the edge to edge / bezel arrangement is stunning. It somehow further humanizes the device. I feel like I’m holding my photos and videos…not a device on which to view them.”
The Wall Street Journal
“Face ID is secure, fast, reliable and very easy to use. But even if it is Halloween, you’ll be headed for trouble if you go trying to clone yourself.”
CNET
“After 10 hours on the streets of San Francisco, mostly in and around Fisherman’s Wharf, I was impressed by how Portrait Mode transformed the everyday selfie into a respectable and elegant photo.”
The Evening Standard
“Apple’s implementation of the camera is flawlessly done and THE Animoji are fantastic.”
TechCrunch
“What I can tell you is that [Animoji] are cute and super funny. The way that the camera is able to accurately track and map your face, the physics in the models and the fun factor of being able to ‘wear a mask’ combine to make something that’s actually a ton of fun.”

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Tags: Werbung, Marketing, iPhone X, Tester, Presseaussendung, Apple

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