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Airport bezieht selbst IP- Adresse - kein Internetzugriff

Neeelä

Erdapfel
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Hallo ich bin neu hier und habe ein Problem,
von heute auf morgen funktioniert mein Internet nicht mehr. Airport sagt mir, ich habe die selbst zugewiesene IP- Adresse 169.Xxxxx und kann nicht auf das Internet zugreifen. Ich habe mich durch alle Beiträge durchgelesen und alles probiert...
Bei TCP/IP manuell die Daten einer Freundin eingegeben (IPv4 die letzte Ziffer getauscht), dann bin ich mit dem Airport verbunden komm aber auf keine Internetseite - immer Seitenladefehler.
Dann hab ich beim DNS - Server versch. IPv4 Adressen (auch von meiner Freundin und meiner Mitbewoherin) eingegeben - das gleiche! Hab neu gestartet, Safari verwendet, Firewall ausgeschaltet....
Das Problem ist, dass ich das Internet von meinen Nachbarn mitbenutze, d.h. nicht beliebig den Router ein- und ausschalten kann. Aber ich habe auch einen Account bei FreeWifi, einer Internetverbindung die hier fast überall verfügbar ist - die auch nicht funktioniert, weil ich (wegen dem Seitenladefehler) noch nicht mal bis zur Anmeldung komme.
Ich hoffe so, dass ihr mir helfen könnt! Ich hab so keine Ahnung was ich noch machen könnte...
Vielen Dank schon jetzt
 

TAdS

Osnabrücker Reinette
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Schalte WLAN am Mac aus, geh in die WLAN-Netzwerkeinstellungen und lösche die entsprechenden Netzwerkeinträge der problematischen WLANs.

Mac neustarten, WLAN wieder einschalten und die Verbindung neu herstellen.

Falls du eine Firewall am Mac aktiviert hast (Systemeinstellung Sicherheit), schalte sie probeweise ab.
 

Neeelä

Erdapfel
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Vielen Dank TAdS :) Aber das klappt auch nicht - wäre ja auch zu einfach gewesen! Immer noch selbst zugewiesene IP (169.XX..) und kein Zugriff auf Internt
 

TAdS

Osnabrücker Reinette
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Jetzt gibts noch das (war ein Artikel auf macfixit.com):

Fixing AirPort problems in OS X

One of the prominent problems that people have after upgrading their systems or otherwise modifying their systems is when their Wi-Fi connections will not work properly. The Wi-Fi connection may turn off after a brief period of connectivity, or it may just immediately shut down. At other times it may stay on but not receive a proper configuration from the router and be given a self-assigned IP address.

When these problems occur, generally people try various fixes like running general maintenance routines, but while doing this cannot hurt (and may have some secondary benefits), clearing system caches and resetting the PRAM and SMC on systems usually does not have an effect on the Wi-Fi configuration. A better first approach to network-based problems is to go through basic troubleshooting steps to see under what circumstances the issue persists and whether it can be overcome by using alternative boot and log-in scenarios.

In addition to troubleshooting your Mac, also consider that your router may have undergone a configuration change. Generally routers themselves are not the issue, especially if you can properly establish connections with other Wi-Fi devices. Still, it's worth checking. Some routers are set up to automatically apply firmware updates, after which connections to certain devices may be less stable. At other times a power outage or even a bug in the firmware may result in an odd configuration that will begin rejecting connections from some devices. Try resetting your router, checking its configuration, and even applying an updated firmware if available.

Another method for ruling out the router is to install another copy of OS X (preferably a different version than the one you have) to an external hard drive and boot off of it. If Wi-Fi connections work fine in that scenario then you know the problem is with your main boot operating system. Similarly, if you have Windows installed in Boot Camp or otherwise have alternative OSes available, you can restart your Mac under those operating systems to see if the problem is more with your hardware or network, or with the Mac OS.
Since usually network problems involve the OS configuration, one potential cause for Wi-Fi related problems is corruption in the configuration files used for managing the network interfaces. If there is corruption or misconfiguration in these files, then updated system software might not handle these files properly and the services that use these files may crash or shut down. A simple approach to testing this for an affected system is to remove the files responsible for managing the network interfaces on the system, which can be done by following these steps:
1. Ensure AirPort is turned off.
2. Go to the /Macintosh HD/Library/Preferences/SystemConfiguration/ directory in the Finder.
3. Locate and remove the following files in this directory: com.apple.airport.preferences.plist
preferences.plist
com.apple.network.identification.plist
NetworkInterfaces.plist
4. Locate and remove any similarly named files with ".old" or "~orig" appended to their names.
After this is done, turn AirPort back on and try your connections. Do keep in mind that your network connections will need to be reconfigured again, so be sure to go to the Network system preferences and set up your AirPort, Ethernet, VPN, and other port configurations you may have.

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• General maintenance routines for Macs
• General troubleshooting steps for OS X

In addition to the network configuration property lists, many times (especially after full system crashes), the problem is not that AirPort turns off, but that it seems to always be given a self-assigned IP address, even when connecting to a router that previously worked. In this case, in addition to removing the configuration files you might also remove the firewall configuration, since it may not be allowing the network interface to properly receive DHCP configurations (IP addresses, DNS servers, Search domains, and so on) from the router. The firewall configuration file is called com.apple.alf.plist and is located in the /Macintosh HD/Library/Preferences/ folder on the system, so remove it, restart the system, and then re-enable the firewall in the Security system preferences.
Generally when the firewall stops working properly you may see the system request that you allow or deny network access to a number of system services, instead of only prompting for applications you have opened; however, this will not always happen.
 

Kaaliad

Golden Delicious
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02.03.09
Beiträge
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Habe exakt dasselbe Problem....

Neues Mac Book Pro 13 Zoll gekauft, gestartet und Nutzer eingerichtet. Dann Softwareupdate gemacht für 10.8.X. Update wurde aus dem Internet gezogen, installiert und danach ging das WLAN nicht mehr. Sehr frustrierend.
Muss definitiv ein Softwareproblem sein (habe auf dem MBP 13 OSX 10.8.2). Vor dem Update gings und auch auf einem MBP 15 mit OSX 10.6.7 funktioniert alles einwandfrei im selben WLAN Netz.

Schliesse ich das MBP 13 per Ethernet an den Router an funktioniert auch alles prächtig... Nur WLAN will nicht, da die DHCP nicht korrekt zu funktionieren scheint über dieses "Self assigned IP"-Problem. Internet ist auch voller Tipps aber nichts funktioniert und eine eindeutige Lösung scheint es nicht zu geben?

Jemand eine Ahnung was dieses Problem beheben könnte?

Vielen Dank & Gruss
Kaali